Content pillars: Kľúč ku konzistentnému obsahu

Dnes sa za výborného pomocníka pre generovanie nových nápadov považuje umelá inteligencia, s ktorou viete naplánovať obsah na celý mesiac v priebehu jedného dňa. Z dlhodobého hľadiska má však aj táto metóda svoje muchy a to, že bez stratégie začne byť profil nekonzistentný a vy nebudete vedieť kam mierite. Z tohto dôvodu môžete prevziať a uplatniť stratégiu nazývanú content pillars, ktorá uľahčí celkový proces brainstormingu, plánovania príspevkov a definovania cieľov pre váš profil.

Čo je to „Content pillars“?

Pod pojmom content pillars sa skrývajú kategórie tém, (optimálny počet je 4-5), na ktoré sa váš profil zameriava a o ktorých diskutujete. Vďaka definícii týchto „pilierov“ si viete naplánovať obsah rýchlejšie a rozumnejšie. 

Hlavné výhody využitia content pillars:

  • Tvoríte obsah rýchlejšie a efektívnejšie
  • Organizujete si content kalendár jednoduchšie
  • Máte istotu, že obsah na profile je konzistentný a zosúladený s vašimi cieľmi

4 typy content pillars, ktoré by ste nemali vynechať:

Edukačný obsah

Obsah, z ktorého cítiť, že ste expertom na danú problematiku. Pokiaľ ponúkate produkt, službu alebo promujete miesto, vďaka tomuto typu obsahu viete v ľuďoch vzbudiť dôver. Tým ich donútite príspevok uložiť, čím zvýšite nielen dosahy, ale i povedomie o vás.

Zábavný obsah

Ľudia si idú do online sveta oddýchnuť od informácií. Edukačný obsah by mal byť preto vybalansovaný s obsahom, ktorý vyvolá smiech. Dajte si pozor, aby aj tento typ obsahu súvisel s vašou „brand identity“. Môžu to byť napríklad vtipné „behind the scenes“ videá.

Obsah, ktorý promuje vašu značku

Na profile musí byť zjavné o akú značku, službu alebo produkt sa jedná. Preto nezabudnite zdieľať napríklad recenzie od klientov, tipy a triky alebo blogové články.

Obsah, ktorý konvertuje

Ako pri výkonnostnom marketingu, tak aj pri organickom sa vymedzujú a merajú ciele. Nejde len o impresie alebo dosah, ale aj o konverzie. Ponúkate manikúru? Potom je vaším cieľom prilákať pomocou obsahu nové zákazničky.

Poďme sa miesto teórie pozrieť na konkrétny príklad ako tieto informácie využiť pri tvorbe pilierov.

Cord Blood Center – ako sme postupovali

Ako príklad sme si vybrali nášho klienta – Cord Blood Center, ktorému spravujeme účty na sociálnych sieťach. Poďme si prejsť jednotlivé body, od brainstormingu až po samotnú aplikáciu Content pilierov.

Spoznajte cieľovú skupinu

Pri premýšľaní nad „cieľovkou“ sme si najprv položili otázku: „Čo je cieľom našej komunikačnej stratégie na sociálnych sieťach?“

Cieľ: Primárnym cieľom je upovedomiť nadchádzajúce mamičky na možnosť odobratia pupočníkovej krvi a tkanív, prípadne využitia inej služby. Komunikácia na sociálnych sieťach je aj prostriedok na budovanie dôvery, aby sa zákazníci vracali a službu alebo produkt odporúčali.

Cieľová skupina je po tejto otázke jasná – tehotné ženy alebo ženy, ktoré v dohľadnej dobe plánujú otehotnieť.

Čo cieľovú skupinu zaujíma?

Pokiaľ sa už na sociálnych sieťach prezentujete, využite dáta z minulých príspevkov. Aké typy obsahu mali najvyššie dosahy alebo zapojenie? Boli to zdieľané recenzie zákazníkov alebo videá z „behind the scenes“? Zistite aké príspevky ľudí prirodzene pritiahli.

Spoznajte svoju cieľovú skupinu prostredníctvom analýzy. Čo ľudia, ktorých chcem osloviť, vyhľadávajú? S akým obsahom interagujú? Aké informácie ich zaujmú natoľko, že sa budú chcieť dozvedieť viac?

My sme sa pred vytvorením content pillars na sociálnych sieťach ešte neprezentovali, preto začíname s analýzou publika.

Po položení otázok nám vyšli témy súvisiace nielen priamo s tehotenstvom, ale aj s materstvom, výchovou, výživou alebo cvičením. Samozrejme, všetko upravené pre tehotné ženy.

Tvoríme content pillars – ako na to?

Pri tvorbe obsahu netreba zabúdať na potreby ľudí, ktorých chcete osloviť ako aj na potreby vášho biznisu – teda na propagáciu produktov alebo služieb. Práve content pillars sú výborným prostriedkom ako nájsť medzi príspevkami správnu rovnováhu.

Budúce mamičky, ktoré o Cord Blood Center ešte nepočuli vieme zaujať zábavným alebo edukačným príspevkom.

Ženy, ktoré už Cord Blood Center sledujú vieme inšpirovať k využitiu služieb prostredníctvom rozhovorov a recenzií z blogov alebo rozhovorov s osobnosťami.

Pod edukačné posty vieme zaradiť aj rozhovory s odborníkmi alebo dôvody pre odber…

Po analýze si už vieme profil rozdeliť do hlavných tém:

1. Edukácia

Cieľ: formou edukačných príspevkov odpovedať na otázky položené vašou cieľovou skupinou

Témy: ako cvičiť počas tehotenstva, správna výživa v tehotenstve, rozhovory s odborníkmi

2. Inšpirácia

Cieľ: promovanie služieb – organickou cestou vyzdvihnúť výhody

Témy: tvorba blogov o úspechoch, rozhovory s odborníkmi v téme prečo sa pre službu rozhodnúť

3. Zábava

Cieľ: ponúknuť publiku nenáročný obsah pre oddych

Témy: vtipy, citáty, zaujímavé fakty, vyvracanie mýtov

4. Od klientov

Cieľ: ukázať recenzie spokojných ľudí

Témy: rozhovory so známymi osobnosťami, zdieľanie recenzii

Po vytvorení content pillars ostáva už len strategické plánovanie a trpezlivosť. Vytvorte si content kalendár s dostatočným predstihom, ideálne na mesiac dopredu. Vďaka vytvoreniu kategórií a tém, o ktorých na profil budete tvoriť, vám nápady zídu na um jednoduchšie a vy máte istotu, že váš organický obsah nie je vnímaný ako reklama. 

Lucia Tonhajzerová

Lucia vždy rada vymýšľala nové nápady a vo veciach spájala súvislosti. Pri hľadaní spojenia medzi kreatívnym a analytickým svetom ju osud priviedol k marketingu, kde dostala možnosť spojiť oba svety dohromady. Keď práve nesedí za počítačom, tak pravdepodobne cvičí, číta alebo snowboarduje. Obľubuje stolové hry v dobrom kolektíve ľudí alebo zaujímavé rozhovory o všeličom možnom.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...