Koľko stojí spolupráca s influencerom?

kolko stojí spolupráca s influencermi

Túto otázku dostávame od klientov v Content agency zrejme najčastejšie. Odpoveďou na ňu je jedna z najobľúbenejších odpovedí marketérov: to závisí. Od čoho presne? Čítajte ďalej.

V prvom rade je dôležité spomenúť, že svoj honorár si influenceri nastavujú sami. Nehnevajte sa na agentúru, ak vám povie, že cena za klasický balíček post a stories u influencera na jeho Instagrame je mimo možností vášho rozpočtu. Svoj cenník majú v moci len samotní influenceri. Je však niekoľko ukazovateľov, od ktorých sa ich cena môže odvíjať, a na základe ktorých sa viete dopredu pripraviť na to, či si bude influencer pýtať za spoluprácu 200 eur alebo 2000.

„Otázku, koľko stojí spolupráca s influencerom, dostávam takmer na každej prednáške, besede či webinári. Ohradzujem sa voči vžitému predsudku, že spolupráca by mala byť barterová. Prečo by mala, keď iné reklamné formáty sa nakupujú? Avšak, nevylučujem, že barter nie je možný. Najmä, ak ho vie a chce influencer využiť pre vlastné potreby.“ – Jana Malaga, influencer a content marketing specialist.

 

Od čoho sa odvíja cena influencerov za spoluprácu

1. Počet sledovateľov

Je celkom pochopiteľné, že čím má influencer na svojom kanáli viac followerov/sledovateľov, tým bude aj jeho cena za post na Instagrame, video na TikToku alebo YouTube vyššia.

Influencerov vieme rozdeliť podľa veľkosti nasledovne:

  • Nano influenceri – do 10-tisíc sledovateľov
  • Micro influenceri – 10 až 50-tisíc sledovateľov
  • Macro influenceri – 50 až 500-tisíc sledovateľov
  • Mega influenceri – 500-tisíc sledovateľov a viac

 

Zatiaľ čo nano influenceri majú honorár nastavený zvyčajne v pár stovkách eur, pri macro a mega influenceroch to už budú skôr tisíce. Zaujíma vás, ktorí influenceri sú na Slovensku tí najväčší? Tu nájdete rebríčky:

>>>Najväčšie slovenské Instagram influencerky<<<

>>>Najväčší slovenskí Instagram influenceri<<<

 

2. Engagement rate

Vyššia cena za reklamné výstupy môže byť u influencera zapríčinená aj tým, že má vysoký engagement rate. Engagement rate (ER) je podiel unikátnych užívateľov, ktorí lajkovali, komentovali, zdieľali alebo klikli na príspevok u daného influencera. Vyjadruje sa v percentách. Ide o pomer počtu sledovateľov daného influencera k akciám, ktoré s jeho príspevkami vykonali. Medzi tieto akcie sa počíta lajk, komentár, uloženie postu, kliknutie na odkaz, klik na profil značky.

Vyšší engagement rate znamená angažovanejšie publikum, a teda aj väčšiu šancu, že bude interagovať s reklamným výstupom, ktorý si značka u influencera objednala. Ak si teda influencer s 20-tisíc followermi vypýta za balíček IG post + story 500 eur a jeho engagement rate je dlhodobo na úrovni 10 % a viac, nebuďte prekvapení.

Práve engagement rate by si pred každou novou spoluprácou s influencerom mala overiť každá značka, ktorá sa o neho zaujíma. Na zistenie aktuálneho engagement rate existuje hneď niekoľko online nástrojov. Populárny je bezplatný Socialblade, alebo HypeAuditor, ktorý za poplatok poskytuje aj o niečo komplexnejšie dáta a štatistiky.

 

3. Frekvencia reklamných výstupov na influencerovom účte

Niektorí influenceri si spolupráce vyberajú veľmi opatrne a zriedkavo. Aj to sa môže odraziť v ich cene. Ak značkou zvolený influencer zvyčajne pridáva reklamný príspevok raz za mesiac, môže to byť spôsobené aj tým, že si spolupráce skutočne vyberá a namiesto toho, aby mal počas mesiaca niekoľko menších spoluprác, investuje svoj čas a kreatívu len jednej, väčšej a zrejme aj drahšej.

Ilustračný príklad cien influencerov na Instagrame

Keď už viete, od čoho sa cena za spoluprácu s influencerom môže odvíjať, pravdepodobne vás budú zaujímať aj konkrétne cifry. Koľko stojí spolupráca s influencerom, ak chcete propagovať produkty napríklad cez Instagram reels?

Formát Instagram reels vznikol ako odpoveď na čoraz populárnejší TikTok. Instagram reels je obľúbený formát, ktorý sa výborne (aktuálne aj organicky) šíri a mnohé značky ho ochotne a rady v spoluprácach s influencermi využívajú. Cena za Instagram reels sa u viacerých influencerov s publikami rôznych veľkostí pohybuje nasledovne:

Ceny influencerov za spoluprácuCeny za 1 IG reels sú uvedené aj s agentúrnou províziou. Zdroj: Content agency, 3Q 2021

Influencerova cena môže byť nižšia pri dlhodobej spolupráci

Keďže v Content agency spolupracujeme s influencermi prakticky denne, poznáme trh a vieme ich ceny približne odhadnúť – aj na základe našich minulých spoluprác s nimi. Definitívne si však ceny dohodneme aj my vždy až po konzultácii s klientom a influencerom.

Ak je totiž značka pre influencera „lovebrandom“, ide o produkt, po ktorom influencer dlhodobo „pokukoval“, alebo ide o dlhodobú spoluprácu, influenceri ponúkajú aj rôzne zľavy. Mnohí takisto ponúkajú aj rôzne zvýhodnené balíčky, ktoré sa značkám vyplácajú viac ako len jeden statický Instagram post.

To, či sa vám spolupráca s influencerom oplatila, zistíte po jej ukončení a vyhodnotení dôležitých metrík, ako sú CPE a CPM. Aké sú ich ideálne hodnoty, ktoré pre vás môžu slúžiť aj ako akési KPIs? To sa dočítate v našom ďalšom článku.

Lenka Miškolciová

Lenka vyštudovala žurnalistiku, pretože to bola jediná vysoká škola, na ktorej by sa mohla venovať písaniu. Tvorba rozličných textov je nielen jej prácou, ale aj najväčšou záľubou. Už roky sa špecializuje najmä na content marketing a je rada, ak má priestor, v ktorom by sa mohla rozpísať. Keď neťuká do klávesnice, môžete ju stretnúť na bicykli, v horách alebo v spoločnosti dobrého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...