Koľko zarábajú influenceri?

Pri výbere influencera pre propagáciu značky je jeho honorár často číslo, o ktoré sa klienti zaujímajú ako prvé. Je pravda, že honorár influencera nie je jediným kritériom, na ktoré by sme sa mali sústrediť. Ale aj tak ste na tento článok klikli a chcete vedieť práve to, koľko si influenceri pýtajú, ak ich plánujete požiadať aby odprezentovali váš produkt a značku. My to radi prezradíme.

Vo svete existuje množstvo nástrojov na hľadanie a analýzu influencerov, vrátane odhadovaných cien za spolupráce. Avšak veľa týchto nástrojov je nepresných, alebo tam svojho slovenského influencera ani nemusíte nájsť. Prvú lastovičku máme už aj na Slovensku vďaka agentúre Data on Steroids, ktorá je priekopníkom v analyzovaní dát a štatistikách pre sociálne siete Instagram a TikTok na Slovensku. Dali dokopy fajn prehľad slovenských instagramerov vrátane ich honorárov. Aj my ho radi podľa potreby používame.

Honorár influencera na Slovensku

Pre mnohých prichádza do hry honorár influencera ako prvý. Ten sa samozrejme líši v závislosti od formy a dĺžky spolupráce. Najmä pre menších influencerov môžu byť stále zaujímavé aj bartrové spolupráce, i keď aj tu sledujeme pokles záujmu zo strany influencerov.

Jednoduchá tabuľka nižšie vám dá hrubý odhad cien postov, vypočítaný na základe počtu followerov.

Ak vás zaujíma, aký honorár si môžu pýtať slovenskí influenceri s followermi nad 150 000, ale aj to na čo iné prihliadať pri výbere správnej persóny, počúvajte náš podcast na Spotify „Koľko zarábajú slovenskí influenceri“ s hosťom Jánom Starečkom, ktorý moderuje Jana Malaga.

Honorár slovenských influencerov na Instagrame

Keďže spolupracujeme s influencermi od roku 2016, máme v databáze veľa priamych kontaktov a zároveň za sebou veľa spoluprác. Tým pádom vieme odpovedať, keď sa nás opýtate, aký honorár si pýtajú influenceri pri spoluprácach na Instagrame, Facebooku, Tiktoku či YouTube.

Okrem toho, kamaráti z Data on Steroids dali dokopy fajn nástroj. Na základe viacerých atribútov odhadujú trhové ceny za spolupráce (mimochodom, odhady sú vďaka dátam od nás veľmi presné). Nižšie nájdete aj konkrétne honoráre vybraných influencerov pre sociálnu sieť Instagram:

Ako si môžete všimnúť, je tam cenový interval za 1 post na Instagrame a samostatne aj za stories. Myslite však na to, že ide o odhadované ceny. Ak by ste sa opýtali priamo influencera na honorár, môže sa ojedinele stať, že by povedal inú sumu. Prirovnali by sme to k odhadovaniu cien v rámci realitného trhu – tiež sa môže trhová cena pri predávanom byte líšiť – a tiež tu platí, že ak je v skutočnosti cena príliš nízka alebo príliš vysoká, mali by ste zbystriť svoju pozornosť 🙂

Inak vedeli ste, že influenceri, ktorí na svojich profiloch zarábajú peniaze priznávajú, že „influencovaním“ trávia približne 30 hodín týždenne?

Barterové spolupráce: Trendy vo svete

Barterové spolupráce sú stále obľúbené nielen na Slovensku, ale aj vo svete. Dnes ich tvorí asi 30 % spoluprác a približne pri 55 % spoluprác ide o kombináciu barter-honorár. Stále vysoké percento (cca 17 %) majú aj spolupráce za zľavy na drahé produkty (napríklad auto, elektronika, dovolenka, …).

Aj my v Contedy máme skúsenosti s nastavovaním spoluprác, ktoré neboli len honorované, ale išlo o kombináciu honorár & barter, alebo len barter. Platí, že vždy záleží, či vie daný produkt influencer osobne využiť a potrebuje ho. Ak áno, rád pristúpi na barter.

Cena ale nie je všetko, záleží na kvalite

Predstavme si, že sme klient, ktorý sa rozhodol svoj opaľovací krém prezentovať prostredníctvom známych dermatologičiek na Instagrame, ale máme budget iba na jednu influencerku.

Viac o tom, ako si vybrať z dvoch na prvý pohľad podobných persón, nájdete v tomto blogovom článku: Ako vybrať správneho influencera pre vašu značku?

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...