Influenceri na Slovensku: aké typy influencerov existujú?

Miesto kde sa príiejme píše blog

Kým sa pozrieme na to, aké typy influnecerov (nielen na Slovensku) máme, najprv si zadefinujeme, kto je to influencer.

 

„Vo všeobecnosti si pod influencerom predstavte osobu, ktorá vďaka svojmu vlastnému médiu dokáže komunikovať so svojim publikom, ktoré ju aktívne sleduje.“

 

Ja osobne influencerov rozdeľujem do týchto 4 skupín:

1# Bloger

Je vlastníkom blogu (webovej stránky), na ktorom zdieľa svoje myšlienky a vášne. Bloger vytvára autentický a unikátny obsah – fotografie, texty či komentáre a chronologicky ich uverejňuje v podobe príspevkov na svoj blog a následne ich šéruje na svojich sociálnych médiách. Zároveň vytvára i unikátny obsah výhradne pre účely svojich sociálnych médií, aby si udržiaval pevné puto s publikom.

2# YouTuber (vloger)

Interagujú s publikom prostredníctvom svojich videí, ktoré publikujú na sociálnej sieti YouTube, v ktorých vyjadrujú svoje pocity a skúsenosti a venujú sa najrôznejším témam, aké si len viete predstaviť.

3# Celebrita

Najčastejšie herec, spevák, moderátor, model, športovec, ale aj osoba, ktorá sa vďaka známej televíznej relácii (show) či skutku stane sledovanou. Inak povedané, ide o osobu, ktorá sa stala všeobecne známa vďaka sile médií. Tieto celebrity majú na Facebooku, Instagrame či YouTube množstvo sledovateľov, s ktorými sa delia denne o svoje profesijné i súkromné „tajomstvá“.

4# Instagramer

Osoba, ktorá vďaka kvalitnému foto a video obsahu dokázala zaujať natoľko svoje publikum na Instagrame, že získala veľké množstvo sledovateľov, pričom nie je celebritou. Svojich sledovateľov dokáže zásobovať novými a novými príspevkami, na ktoré jej sledovatelia reagujú masami srdiečok a komentárov. Na Slovensku sa o nich ešte málo hovorí a vie a značky skôr oslovujú na spolupráce vyššie spomenuté skupiny influencerov.

 


Mohlo by ťa tiež zaujímať: Je influencer marketing to pravé pre vašu značku?


 

Záujem o influencer marketing zo dňa na deň rastie a veľa značiek ešte len nedávno doplnilo, alebo ešte len plánuje doplniť, influencerov do svojho marketingového mixu.

Jana


Zaujímate sa o influencer marketing? Hľadáte cestu ako vytvárať autentický a unikátny obsah, ktorý zaujem? Neváhajte nás kontaktovať a radi vám s výberom vhodných influencerov pomôžeme. Pretože influencer marketing funguje len vtedy, ak si nájdete pre svoju značku vhodného influencera – blogera.

[contact-form-7 id=“23542″ title=“CM“]

Jana Malaga

Janka už pred rokmi založila prestížnu súťaž BLOGER ROKA, v ktorej boli rok čo rok oceňovaní tí najpopulárnejší a najtalentovanejší slovenskí blogeri. S prerodom blogerov na influencerov sa začala viac venovať práve influencer marketingu. Je jedným z najväčších slovenských expertov na influencer marketing, no jej doménou je aj ten obsahový. Svoje znalosti z content aj influencer marketingu zúročuje v Contedy – agentúre, ktorú hrdo a úspešne vedie od jej samotného začiatku. Keďže time manažment má v malíčku, keď sa nevenuje práci, teší sa zo spoločnosti svojich dvoch synov, pohára dobrého vína alebo poctivého jedla.
Facebook
Twitter
LinkedIn

Prečítajte si aj...